En smakebit på søndag: Det som inte dödar oss

Som vanligt kan man dela med sig av en smakbit ur boken som man läser. Jag läste ut Lewispjäserna igår och dagens smakbit kommer från ljudboken som jag lyssnar på: Det som inte dödar oss av David Lagercrantz som är en fortsättning på Stieg Larssons Millenniumserie. Smakbiten kommer från kapitel 4.

det-som-inte-dodar-oss

Han blev rädd. Han förstod det inte helt. Men det var något med den där mannen på teckningen. Hans ögon var blanka och hårda. Käkpartiet var spänt och läpparna underligt smala, nästan obefintliga, även om just den detaljen knappast kunde anföras emot honom. Ändå tycktes han mer och mer skrämmande ju längre Frans stirrade på honom, och plötsligt greps Balder av en isande skräck, precis som om han drabbats av ett varsel.

ensmakebitpåsöndag

Fler smakbiter finns inne hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten

34 thoughts on “En smakebit på søndag: Det som inte dödar oss

    • Ibland är det inte helt lätt att bestämma sig av olika anledningar. Jag funderade en del i samband med att boken skulle ges ut och det var min nyfikenhet som tog överhand. 😉

    • Ibland ör det inte så dumt att en inte känner för att läsa en del böcker för det finns ju så himla mycket böcker. Och som sagt det är ju inte försent att läsa senare om en känner för det.. 😉 Jag var så nyfiken på den här snackisen och den tog överhand och beslutade åt mig. 😉

    • Kul att du gillade den. Jag har inte kommit så långt i den ännu, men det är intressant att läsa den och den verkar kunna bli spännande och Stefan Sauk läser väldigt bra. 🙂

    • Tror inte att jag heller hade varit så lockad om jag inte läst trilogin. 🙂 Fast jag tror samtidigt att det kan gå att läsa den ändå då den är fristående och om en har sett filmerna….

  1. Många verkar gilla denna, skall inte vara lika mycket våldsamheter som i föregångarna, om jag förstår rätt? Kanske vågar jag mig därför på att läsa den så småningom. 😉

    • Haha förstår att det var lite irriterande. Känner igen det där, kommer inte på någon titel nu, men det har hänt att jag läst en bok som jag motvilligt fallit för och det kan vara lite småirriterande 😉

Kommentera

