En smakebit på søndag: Svinen

Den här helgen har bestått av en hel del läsande och idag blir det ett besök på Stockholm Literature. Men först delar jag med mig av en smakbit från boken som jag lyssnar på. Det är Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten som håller i det hela. Idag vikarierar Astrid Terese på bloggen Betraktninger.

Svinen av Carl-Johan Vallgren, som skriver under namnet Lucifer, är den andra delen om Danny Katz. Jag tyckte om den första, Skuggpojken, och den andra verkar lovande. Jag har kommit längre i boken men har valt en smakbit från de första raderna. svinen

Han satt på en bänk i Midsommarparken, vaksam på minsta rörelse runt sig. Inget misstänkt sedan han lämnade lägenheten en kvart tidigare. … Han flyttade på sig lite så att han hamnade i skuggan under ett träd.

32 thoughts on “En smakebit på søndag: Svinen

  1. Tack för smakbiten! Mycket positiv uppmärksamhet kring dessa böcker, själv dock lite tveksam efter att ha försökt läsa Carl-Johan Vallgrens Kunzelmann & Kunzelmann, gillade inte alls den.

    • Åh den gillade jag väldigt mycket! Intressant och kul att det är så olika ;).Den här noir-thriller serien är väldigt annorlunda mot Den vidunderliga kärlekens historia ifall du skulle känna för att testa…. 🙂

Kommentera

