Top Ten Tuesday: Debut Authors Who Have Me Looking Forward To Their Sophomore Novel

d3111-toptentuesday2Tisdag och temat inne hos The Broke and the Bookish är Top Ten Debut Authors Who Have Me Looking Forward To Their Sophomore Novel (because when you love a debut you just are ITCHING to get your hands on the author’s second book) or Top Ten Sophomore Novels That I Loved Just As Much If Not More As The Author’s Debut (no one hit wonders heeeere!)

Det fick bli alternativ två och lite mixande då jag tagit med en författare där det redan finns en bok utgiven. Utan inbördes ordning.

  1. Hannah Kent. Jag gillade den historiska debutromanen En mörderska bland oss väldigt mycket och hoppas att författaren kommer med en ny bok så fort som det bara går.
  2. Marie Bennett. Hotell Angleterre är en jättebra debutroman och jag ser fram mot att en andra bok väldigt mycket.
  3. Becky Masterman. Jag gillade debuten Rage Against the Dying om den fd. FBI agenten Brigid Quinn mycket och jag ser fram mot att läsa den andra Fear of Darkness som faktiskt har givits ut, bara det att jag inte har kommit till den ännu.
  4. S.J. Watson. Debutthrillern Innan jag somnar var väldigt spännande och jag ser fram mot den andra boken ”Ett andra liv” som kommer i februari nästa år.
  5. Zinat Perzadehs Jag tyckte mycket om debutromanen Fjäril i koppel och jag skulle vilja läsa en fortsättning på den. Tror att jag läst någonstans att det finns eventuella planer på det?
  6. Paula Hawkins första thriller Kvinnan på tåget tyckte jag var riktigt spännande och jag hoppas att det blir en andra bok i den genren.
  7. Kathryn Stockett. Jag tyckte mycket om debutromanen Niceville och jag har länge längtat efter att det ska komma en andra.
2 thoughts on “Top Ten Tuesday: Debut Authors Who Have Me Looking Forward To Their Sophomore Novel

Kommentera

