Top Ten Tuesday

d3111-toptentuesday2

Dagens tema inne hos The Broke and the Bookish är Thanksgiving themed Freebie — ten books I’m thankful for, authors I’m thankful for, Ten fictional families I’d like to celebrate Thanksgiving with, a personal non-bookish thankful list, etc. etc.

Det känns som ett kul tema men det är ju det där med att välja… ibland är det skönt att någon annan väljer åt en.. Nåväl jag har bestämt mig för att lista några bokrelaterade saker som jag är tacksam över.

Ljudböcker – vilken tur att ni finns så jag får lyssna på fantastiska uppläsningar som när Stephen Fry läser Harry Potter böckerna.

Min CD- och MP3 spelare – en kompis som har hängt med mig länge, länge.

Bloggen – att den finns här och står ut trots att jag inte alltid hinner se till den så ofta som den förtjänar.

Böcker – ett liv utan böcker, läsning…jag vill knappt tänka tanken. Jag är så otroligt tacksam över att böcker finns, att jag kan läsa och för allt det fantastiska som böcker har gett och ger mig dagligen.

Mitt jobb – att få jobba med mitt största intresse är guld värt.

Bloggare – dialogen med bloggare, tips på böcker/författare och annat och det är en fantastiskt trevlig gemenskap som i mångt och mycket är ovärderlig.

Författare – att det skrivs så mycket bra böcker och att jag kan fylla på min dignande att-läsa lista med spännande böcker/författare.

 

 

2 thoughts on “Top Ten Tuesday

    • Känner igen lite av det där från när jag började lyssna på ljudböcker men det gav med sig med tiden och nu blandar jag och ger, för vissa böcker vill jag helst läsa 😉

Kommentera

