Tematrio: Anna, Karin, Elisabeth

f3c4f-tematrio

I veckans tematrio skriver Lyrans Noblesser så här: Jag har nyss haft namnsdag och snart har jag det igen. Temat denna vecka blir därför egocentriskt och baseras på mina namn Anna, Karin och Elisabeth. Berätta om tre böcker/texter vars huvudpersoner eller författare heter Anna, Karin eller Elisabeth!

1.När det gäller författare som heter Elisabeth så var det inget svårt val. Det blir Elizabeth George som är en av mina favoritförfattare.

2.Som nummer två så får det bli en författare som platsar in på både Anna och Karin: Anna-Karin Palm. Efter att ha läst böcker som Målarens döttrar och Faunen har hon blivit en författare som jag tycker mycket om.

3. Sist men inte minst Anna Lihammer med böcker som Medan mörkret faller och Än skyddar natten. Mycket bra historiska deckare som sticker ut i bokfloden.

16 thoughts on “Tematrio: Anna, Karin, Elisabeth

  1. Jag tyckte Lihammers historiska inslag var intressanta, jag förstår bara inte varför det måste vara så mycket gottande i äckeldetaljer i dagens polisromaner. Är det sätt att försöka fuska till sig lite spänning? Onödigt…

Kommentera

