En smakebit på søndag: Ole dole

Söndag, andra advent, och som vanligt kan man dela med sig av ett stycke ur boken som man läser. Sen blir det ett litet juluppehåll till 3 januari för En smakebit på søndag inne hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten.

Jag delar med mig av en smakbit ur den bok som jag ska börja på härnäst: Ole dole av M.J. Arlidge som har arbetat med många tv-produktioner, däribland som författare till serien Tyst vittne som är en av mina favoritserier. Ole dole är Arlidges debutroman om kriminalkommissarie Helen Grace. Smakbiten kommer från s. 5.

ole dole

 

Sam sover. Jag skulle kunna döda honom nu. Han har ryggen mot mig – det skulle inte vara så svårt. Märker han om jag rör mig? Skulle han försöka stoppa mig? Eller skulle han bli glad för att mardrömmen var över?

ad5ff-6473057481_ce462009e6_o

26 thoughts on “En smakebit på søndag: Ole dole

  1. Denne har jeg lest og jeg tenker jeg skal lese den neste i serien også. Det er rart hvordan tittelen på den forandrer seg etter språket, og gir et innblikk i barneregler på ulike språk. På norsk heter den Elle Melle 🙂 Ha en fin andre advent.

    • Intressant. Jag har inte läst Hungerspelen, men har sett de två första filmerna. Funderat på att läsa böckerna men sparar kanske in lite lästid med filmerna…. 😉

Kommentera

