Såg fram mot att läsa 2015

Det är nedräkning eller hur man nu säger i Bokhoras julutmaning och närmar sig dag 31. Igår var jag inte på g för att göra dag 29:s rubrik men det funkar ju att göra den idag. 😉

En av de böcker som jag såg fram mot att läsa med öronen var Harry Potter and The Philosopher`s Stone, uppläst av Stephen Fry.  Jag tänkte att det kan ju inte bli annat än en hit. Borta var min tveksamhet som bottnade lite i att jag läste första boken för ett tiotal år sen och inte fastnade. Men jag skyller det lite på att det var i en litteraturvetenskapskurs om barnlitteratur med teorier och analyser, ibland kan sådant förstöra mer än det gör gott.

Och under året har jag lyssnat på de fyra första delarna av HP och nu suger jag lite på karamellen tills det är dags att lyssna på den femte. 🙂

Kommentera

