Boktolva 2016

Det har blivit dags att presentera årets Boktolva som jag tänkt köra för tredje året i rad. De är en rolig utmaning och bra inspirationskälla som ursprungligen kommer från enligt O. En del av författarna har fått följa med från föregående års Boktolvor och en del är nytillkomna. Jag läste många nya författare förra året och även 2014 om jag inte minns helt fel, men inte så många från Boktolvorna. Men nu är det nytt år och nya tag. Som vanligt har jag listat fler än tolv författare för att ha lite att välja mellan då jag är en lite av en lustläsare. Jag hoppas läsa böcker av minst tolv författare på årets lista:

 

boktolva2016

 

Svetlana Aleksijevitj

Boel Bermann

Mikaela Bley

Alan Bradely: Den bittra pajens sötma

Jennifer Clement: En bön för de stulna

Alice Clark-Platts

Joel Dicker

Jean-Paul Didierlaurent: Mannen som läste högt på 6.27-tåget

Emma Healy

Rachel Joyce

Renee Knight

Ulla-Lena Lundberg

Stuart MacBride

Bodil Malmsten

Agnes Martin-Lugand: Lyckliga människor läser och dricker kaffe

Chimamanda Ngozi Adichie: Förberedelserna (Novell)

Carol O’ Connell: Ben för ben

Veronique Olmi

Siri Pettersen

Jenny Rogneby

Elisabeth Strout

 

Bilden har jag lånat av Bokföring enligt Monika

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 thoughts on “Boktolva 2016

Kommentera

