Mina favoritböcker 2015

Äntligen har jag lyckats göra en slags summering över förra årets läsning. Inte helt lätt då jag läste väldigt många bra böcker,  totalt 62 varav 31 ljudböcker, och jag skulle egentligen vilja ha med många fler. Så det blir ett urval av mina favoritböcker. Länkade titlar går till recensionen av boken.

Romaner: Hotell Angleterre  – fantastisk debut, Allt jag inte minns som fått mig att fundera en hel del över människor som inte längre finns i livet. Hur minns jag dem, vad minns jag, vad händer med minnet av en person? Nora Webster ett intressant kvinnoporträtt, Ru och jag kan inte låta bli att nämna Mãn två starka berättelser som berörde, Varje dag är tjuvens dag, Blod rödare än rött, Hyresgästerna (ljudboken), God jul, ljudboken inläst av Jonas Karlsson och här kan jag inte låta bli att nämna Jag är en tjuv. 

 

hotell-angleterreallt-jag-inte-minnsNora websterru_kim_thuyVarje dag är tjuvens dagblod rödare än rötthyresgasternagod-jul-en-berattelse

Deckare/thrillers/spänningsromaner: Bränd himmel, Ole dole två riktiga bladvändare,  Lewispjäserna  avslutande delen i en favoritserie, Den gränslöse, ljudboken, sjätte delen om Avd Q, mycket bra uppläsning av Stefan Sauk.

bränd himmellewispjasernaole doleDen gränslöse jussi adler olsen

 

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “Mina favoritböcker 2015

Kommentera

