Bokbloggsjerka 22-25 januari

Härligt med fredag och Bokbloggsjerkan. Så här skriver Annika:

I stället vill jag veta vilken bok/vilka böcker du tycker är bäst som är baserad/e på tv/film. Det är även möjligt att vända på den här frågan: tv/film -> bok/böcker. Du väljer själv vilken variant du vill svara på.

När jag läste frågan kom jag att tänka på Den otroliga vandringen, gillade både filmen och boken. Niceville, jag tyckte att boken var bättre men gillade också filmen. Och så lite nostalgi: De fattiga och de rika med bland andra Nick Nolte och Peter Strauss. En tv-serie och bok som jag tokgillade när det begav sig.

fattiga och rika

Bonusfrågan hoppar jag över då jag har skrivit flera inlägg om mina utmaningar/läsplaner.

 

 

22 thoughts on “Bokbloggsjerka 22-25 januari

  1. Niceville har jag varken läst eller sett, men boken står i bokhyllan. De fattiga och de rika såg jag varenda avsnitt av när det gick på tv första gången 🙂

  2. Niceville har jag också med i min bokbloggsjerka. Boken grep verkligen tag och var lysande på många sätt. Jag blev litet besviken på filmen, som är bra men inte alls lika djup som boken. Mer en feelgoodfilm. Men klart sevärd ändå.

Kommentera

