Bokbloggsjerka 29 jan – 1 februari

bokbloggsjerkabildI helgens Bokbloggsjerka undrar Annika: Har du någonsin läst en bok där det har hänt någonting som du inte alls hade väntat dig eller som du absolut inte tyckte om?

Jo men absolut. Jag gillar när oväntade saker händer och jag tycker oftast om att bli överraskad. Sen var det ju det där med att komma på exempel på böcker. Efter lite funderande så dök några titlar upp. En deckare som överraskade mig med olika vändningar och som jag gillade mycket var Nu ser du mig av Sharon Bolton. Målarens döttrar av Anna-Karin Palm är ett annat exempel på en bok som överraskade mig en hel del i slutet. Och mest förvånad blev jag nog av min egen reaktion; jag hade inte sett den komma. För övrigt en mycket bra bok.

Ska bli kul att kika runt och se vad ni andra har svarat.

22 thoughts on “Bokbloggsjerka 29 jan – 1 februari

  1. För det mesta är överraskningar i böcker något bra. Ibland spårar det ur, vilket ju inte är fullt så bra… PS Angående Tommi Kinnunens bok Där vägarna möts, visst var det du som undrade var den utspelar sig? i trakten av Uleåborg, har jag kommit fram till, men jag har inte hunnit recensera den än 🙂

    • Håller med! 🙂 Och ja det var jag som undrade över var Dör vägarna möts utspelar sig. Intressant att höra att det är vid Uleåborg. Ser fram mot att läsa din recension sen 🙂

Kommentera

