Månadens bästa bok (januari 2016)

Månadens bästa bok -Mias utmaning

En av de utmaningar som jag deltar i är Månadens bästa bok inne hos Mias bokhörna.  Efter lite funderande så har jag bestämt mig för att två böcker får samsas när det gäller januarimånads bästa. Ingen av de böcker som jag läste i januari fick toppbetyget 5 men jag läste många bra böcker. De som jag tyckte mest om är Den som glömmer av Arnaldur indridason som jag läste i Spänningsutmaningen. Och så Mannen som läste högt på 6.27-tåget av Jean-Paul Didierlaurent som jag inte har hunnit recensera och nu är det snart mitten av februari. Jag har i alla fall gett den betyget 4. En charmig och tankeväckande historia om bokläsning. Bara titeln är ju lockande för en boknörd och jag gillade skarpt idén med att läsa högt på pendeltåget. Tänk om en skulle ta och göra det när en pendlar till jobbet? Nej det är kanske inte någon lysande idé om en skulle göra det. Men Mannen som läste högt är en fin bok som jag gillade och varmt rekommenderar.

mannen som läste högt på av Didierlaurent

4 thoughts on “Månadens bästa bok (januari 2016)

Kommentera

