En sån som du av Gillian Flynn (Spänningsutmaningen)

en sån som du gillian flynnFörra månaden läste jag En sån som du av Gillian Flynn. Tidigare har jag läst Mörka platser som jag tyckte var lite väl mörk, Vassa föremål och Gone Girl –  som jag gillade mer än jag trodde att jag skulle göra.

En sån som du kallas lite här och var för skräcknovell men jag är lite tveksam till den benämningen. Jag tyckte att det kändes lite mer som ganska vanlig spänning. Jag har hört att en del tycker att den är lite komisk i början men det gick nog mig förbi – jag blev snarare lite förvånad.

Det låter kanske som att jag inte gillade den men jag tyckte att den var helt ok. Jag blev inte helt övertygad av början men andra halvan var riktigt bra. Det är mörkt, skitigt och karaktärerna är som så ofta hos Flynn inte särskilt sympatiska. Och det är flera vändningar vilket jag gillade.

Jag läste andra böcker som skulle ha passat i Spänningsutmaningen i februari. En sån som du fick dock bli Spänningsutmaningsboken mest för att den skiljer sig från de andra som jag läst.

En sån som du finns på Adlibris, Bokus, Cdon och bibliotek

Mitt betyg blir 3/5

 

6 thoughts on “En sån som du av Gillian Flynn (Spänningsutmaningen)

    • Skönt att höra att det inte bara var jag som inte blev särskilt imponerad av den. Det var nära att den fick ännu lägre betyg men andra halvan och vändningarna gjorde att den fick en trea.

    • Så där kan det bli. Jag läste Mörka platser först och den var lite för mörk för min smak och det var nära att jag inte läste Gone Girl, men som tur var så gjorde jag det, gillade den mer än jag trodde att jag skulle göra. Hoppas att du gillar den du har i hyllan och denna om du läser den.

Kommentera

