Bokbloggsjerka 8-11 april, spänning

Lördag och jag har jobbat min sjätte dag denna vecka. Jag är tröttare än trött men jag ska i alla fall ta och svara på Annikas jerka: 

Berätta om en bok (eller flera) som du tycker är riktigt spännande!

Hotel Anglettere av Marie Bennett kunde jag nästan inte sluta läsa för att den är så spännande och väldigt bra! Den har allt och lite till.

hotell-angleterre

I den historiska romanen En mörderska bland oss vet en inledningsvis hur det kommer att gå och det kan ju verka trist men det är precis tvärtom. Karaktärerna, miljöerna – Island och så den spännande berättelsen som rullas upp.

en-morderska-bland-oss

En annan bok som är riktigt spännande är Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafon. Och Sommarleken av Ellen Mattson är en lite tunnare bok som är suggestiv, mystisk och spännande.

 

 

 

16 thoughts on “Bokbloggsjerka 8-11 april, spänning

  1. Ja, Vindens skugga tyckte jag också var spännande, även om jag inte fann den var riktigt lika bra som jag hade hört på förhand.

    Intressant med en spännande bok där man redan vet hur det kommer gå!

    • Ja eller hur. Det är en så intressant berättelse på flera olika sätt vilket gör att det är spännande fast man vet vad som ska hända. Vill inte avslöja för mycket ifall du läser den 😉

      Visst är Vindens skugga spännande men synd att du inte tyckte att den inte var riktigt lika bra som du hört på förhand. Jag är väldigt förtjust i Zafons böcker.

Kommentera

