Tematrio: Böcker som jag inte har läst ut

tematrioDet är länge sen jag körde en tematrio men nu är det dags. Denna vecka är uppmaningen att Berätta om tre böcker som ni inte läste klart, vad fick er att besluta att avsluta? Det händer lite då och då att jag inte läser ut böcker som jag inte fastnar för. Här kommer tre av dem:

En bok som jag kom cirka 200 sidor in i innan jag la den åt sidan är Idioten av Fjodor Dostojevskij. Jag läste om eller rättare sagt lyssnade på Brott och straff för ett par år sen och den tyckte jag mycket om. Men Idioten kändes seg och trög och det ville sig inte alls lite till min besvikelse.

Sonen av Jo Nesbö. Jag gillar Nesbös böcker om Harry Hole men Sonen som är fristående från den serien kom jag inte alls in i. Vet inte riktigt varför men jag fastnade inte alls för den.

Den lysande världen av Siri Hustvedt. Jag blev trött på fotnoterna i romanen och den var skriven på ett sätt som inte tilltalade mig.

 

8 thoughts on “Tematrio: Böcker som jag inte har läst ut

  1. Har inte läst de dör tre men behandlade Brott och straff på samma sätt som du behandlade Idioten. Fast jag fuskade och löste slutet också. Vilket iofs räckte bra. De där hundratals sidorna med feberyra däremellan känns överreklamerade 😉

    • Haha ja så kan en ju också göra, skulle kanske ha kollat in slutet på Idioten men jag blev så less på den och så hade jag tänkt se den som teater, fast så blev det inte. 😉

Kommentera

