Bokbloggsjerka 15-18 april

jerkabildFredag och Annikas jerka: Hur ställer du dig till biografier, memoarer och liknande? Är det något du läser, har du någon favorit, finns det någon du skulle vilja veta mer om eller är det något som du absolut inte är intresserad av?

Jag läser inte biografier så väldigt ofta men det händer när jag hittar någon som lockar. En av de mest intressantaste som jag har läst är Ögonblick som förändrar livet av Annika Östberg. Och Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg är en av de starkaste skildringar som jag läst. Sen kommer jag också att tänka på Sjukhuskatten Oscar av läkaren och geriatrikern David Dosa. En lite annorlunda variant inom genren som inte direkt klassas som biografi men som har en del sådana inslag.

 

 

34 thoughts on “Bokbloggsjerka 15-18 april

    • Ja den är väldigt stark. Jag lyssnade på den läst av Rosenberg och ibland var jag tvungen att göra lite längre uppehåll innan jag fortsatte. Mycket bra bok.

Kommentera

