Veckans bokbloggsfråga – lästid

Veckans-bokbloggsfraga-BarnboksbloggenJag har inte svarat på veckans bokbloggsfråga så många gånger, velat men tiden har inte räckt till. Men nu så är det dags. Frågan hos Barnboksbloggen: När läser du oftast? I sängen innan du somnar, under resan till jobbet, på kvällarna istället för att titta på TV…? Hur gör du för att få tid för att läsa? Har du tillräckligt med lästid eller önskar du att du hade kunnat läsa mer? 

Jag läser oftast i sängen innan jag somnar, om jag nu lyckas hålla mig vaken vilket inte alltid är fallet. Sen läser jag också lite på vägen till jobbet, men på vägen hem är jag oftast för trött för att läsa. Jag läser också en del på kvällarna istället för att kolla på TV/Netflix men jag varierar mellan att läsa och kolla på mina favoritserier så att jag får tid för båda.

Just nu är jag inne i en period där jag inte lyssnar på ljudböcker (har inte en enda på gång vilket är ovanligt) och det gör att det känns som att det blir lite mindre läst.

Mer lästid? Ja tack det önskar jag mig, men utan att behöva stuva om i mitt liv för mycket.;)

 

 

 

6 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga – lästid

    • Hm, ja lite så verkar det vara 😉 inte dumt att lyssna i bilen. Känner att jag saknar lite att lyssna, förhoppningsvis kommer jag snart igång med det igen….

  1. I perioder så somnar man innan man hinner läsa speciellt mycket och det är nog viktigt att hinna se sina favorit serier oxå, de där naturliga pauserna från läsandet gör nog att man inte får lässvackor.

Kommentera

