En smakebit på søndag: Pingvinlektionerna

ensmakebitpåsöndag

Veckorna rullar på och det är söndag igen.  Och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses hos Mari på bloggen Flukten fra virkeligheten. Min smakbit kommer från Pingvinlektionerna av Tom Michell som jag hört gott om och varit sugen på att läsa. Mer info om boken finns här. Smakbiten kommer från s. 24.

pingvinlektionerna

Olika planer virvlade runt i mitt huvud på återvägen. Vad skulle jag säga om någon stoppade mig och undrade vad jag höll på med? Var det tillåtet att knalla omkring med en tjärindränkt pingvin i Uruguay?

 

36 thoughts on “En smakebit på søndag: Pingvinlektionerna

  1. Jag har läst den – och tyckte sååå mycket om den! Det är en så charmig liten berättelse om en väldigt personlig pingvin, som kom att betyda mycket för människorna den bodde hos. 🙂

Kommentera

