En smakebit på søndag: Familjen jag hade

ensmakebitpåsöndag

Efter en intensiv vecka som gjort att det varit ganska tyst här på bloggen så är det söndag igen, och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses. Min smakbit kommer från Familjen jag hade av Bill Clegg. Mer info om boken finns här.

familjen jag hade

Han vaknade till ljudet av sirener. Många, larmande och mycket nära inpå. Sedan signalhorn: korta, ilskna grymtningar som låter som summerljudet för time-out i skolans basketmatcher som han tittat på men inte deltagit i. Mobilen visar 06.11 men där nere har alla vaknat, det hörs en massa ljud och av det särskilda tonläget i mammas hesa morgonröst, som ligger och skrapar över pappans och systrarnas, förstår han att något är på tok. (s. 9)

 

 

Fler smakbitar finns hos Mari på bloggen Flukten fra virkeligheten.

32 thoughts on “En smakebit på søndag: Familjen jag hade

    • Lite så kände jag också när jag hörde om den, men jag tycker inte att den är så jobbig som jag trott att den skulle vara att läsa, i alla fall inte halvvägs in….

Kommentera

