Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Veckans fråga hos Barnboksbloggen: Hur tänker ni när ni packar böcker inför resor? Hur mycket böcker packar ni ned? Eller har ni lyckats komma undan problemet genom att använda en läsplatta istället?

När jag åker på semester så brukar jag nästan alltid ta med mig minst ett par pappersböcker och ljudböcker/e-ljudböcker. Oftast köper jag en del böcker när jag är på resande fot och packningen blir ju lite tyngre men det brukar funka ganska bra.

 

16 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga

    • Det händer även mig att jag tar med för många böcker, en vill ju ha lite att välja mellan 😉 det är trevligt att köpa böcker på resande fot.

  1. Jag tycker ljudböcker är otroligt smidigt när jag tar bussen till stan. Man behöver aldrig ”plocka ihop” när man närmar sig rätt hållplats, utan det är bara att stiga av och fortsätta lyssna när man går mot nästa mål 🙂

  2. Ljudböcker måste vara bra om man reser själv och då som Bina skriver, man kan bara flytta sig utan att lägga igen och lägga bort boken. Utan bara promenera iväg 🙂

    • Ja det är verkligen bra med ljudböcker när en reser själv och så. Inte dumt att slippa hålla på och pula med boken och bara promenera på 😉

  3. Jag köper ibland också böcker när vi är utomlands, om det finns böcker på engelska. Det har hänt att jag läst ut de böcker jag haft med mig och bara hittat böcker på tex italienska, som jag inte kan tillräckligt bra för att förstå boktext, då har jag blivit tvungen att köpa modemagasin eller något annat för att ha något att åtminstone bläddra i. Sådant är inte kul. På sikt blir det nog läsplatta för mig, men än så länge envisas jag med pappersböcker 😉

    Här är mitt svar på frågan: https://justnujusthar.com/2016/05/05/bocker-pa-resa/

    • Jag köper också böcker på engelska när jag reser, vill inte riskera att bli utan. 🙂 E-böcker läser jag inte men det ör nog smidigt att ha med sig. Däremot brukar jag ha med mig e-ljudböcker och de tar ju inte så stor plats. 🙂

Kommentera

