Bokbloggsjerka 20 – 23 maj, pest eller kolera

jerkabildFredag och helgens fråga i Annikas jerka kommer från SiriPest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

Men oj vilken fråga! Hur ska en kunna välja något av alternativen? Lite så kände jag i morse när jag läste frågan och så känns det fortfarande. Helst vill jag inte välja någon av alternativen men om jag måste så blir det det andra alternativet. Och det för att jag inte skulle klara av att bara läsa en bok per år även om det rör sig om en superbra tegelsten. Att få läsa en massa böcker som jag inte får avsluta känns på något sätt lite lättare kanske för att jag har en benägenhet att tröttna på många böcker innan jag kommer till slutet. Men det finns ju också böcker som jag måste läsa slutet på…Nej ingen lätt fråga detta.

20 thoughts on “Bokbloggsjerka 20 – 23 maj, pest eller kolera

  1. Det var verkligen en svår fråga! Jag klarar inte av att lämna saker oavslutade, men det skulle kännas väldigt tomt att bara få läsa en bok per år.

Kommentera

