Kulturkollos veckoutmaning: Lånat, bytt och fått

Veckans tema hos Kulturkollo handlar om böcker som en lånat, bytt och fått. Kul med enkäter och jag passar på och besvarar frågorna.

Hur många biblioteksböcker har du hemlånade just nu?

Hm, tror det är cirka 20 stycken om jag räknat rätt. Mest fysiska böcker och så en e-ljudbok.

Vilken var den senaste boken du fick?

Jag får ganska sällan böcker i present men för ett tag sen fick jag ett par böcker på jobbet varav den ena var Timme noll av Lotta Lundberg.

Vilken var den senaste boken du gav bort?

Det var nog ett par ljudböcker som jag köpte till min mamma. Minns dock inte vilka böcker det var.

Vilken var den senaste boken du bytte till dig och mot vad?

Jag har inte varit med om något direkt bokbyte men det låter som en trevlig grej.

Vad läser du just nu och hur fick du tag på den boken?

Jag läser Parfymsamlaren av Kathleen Tassaro och så lyssnar jag på Den perfekte vännen av Jonas Karlsson, båda bibliotekslån.

 

8 thoughts on “Kulturkollos veckoutmaning: Lånat, bytt och fått

    • Ja gör det! Jonas Karlsson skriver väldigt bra, underfundigt och jag rekommenderar å det varmaste ljudböckerna. Jonas Karlsson är en suverän uppläsare.

    • Vi har som tur är väldigt många omlån jämt, dubbelt upp mot många andra bibliotek, och nu är det ju också sommarlån så det funkar ganska bra 🙂

Kommentera

