Bro bro breja (Spänningsutmaningen)

bro bro breja

Bro bro breja är den andra delen om/med polisen Helen Grace. Den första, Ole dole, läste jag förra året. Den var väldigt spännande och en bok som jag sträckläste och jag såg fram mot att läsa Bro bro breja.

Jag gillar de korta kapitlen och det fartfyllda tempot i de här böckerna. Författaren är väldigt bra på att driva intrigen framåt och hålla spänningen vid liv utan att avslöja för mycket. En hålls lite på halster och det händer saker hela tiden. Och det märks att författaren har erfarenhet av tv-produkter däribland Tyst vittne som jag tycker är en väldigt bra serie. Bro bro breja är liksom Ole dole lite otäck bitvis men spännande. Och Helen Grace är en intressant karaktär att följa.

Tyvärr så höll jag på för länge med Bro bro breja. Jag läste bara några kapitel i taget på kvällen då jag var för trött och det var inte helt lyckat. Det blev ett ryckigt läsande och det förlorade nog boken på. Mot slutet av boken läste jag mer sammanhållande, längre i taget och det här är en sån bok som en bör mer eller mindre sträckläsa.

Jag tyckte ändå att Bro bro breja var bra och spännande och jag ser fram mot den tredje delen, Dansa min docka, som kommer i augusti.

Betyg 3,5/5

 

16 thoughts on “Bro bro breja (Spänningsutmaningen)

  1. Tror de flesta böcker tjänar på att man läser lite längre avsnitt åt gången. Men jag är ju så trött på kvällarna att det ibland bara blir en sida eller två 🙂

Kommentera

