Tematrio: Sommarläsplaner

tematrioDen här veckans tematrio är också terminens sista och handlar om att berätta om tre texter, genrer, böcker, författare du planerar att läsa i sommar.

Jag har tidig semester och börjar den första delsemestern nästa vecka och här kommer min trio. 🙂

-Jag har en lyssnarhög med många böcker som jag är väldigt sugen på däribland Oanade konsekvenser av Elizabeth George och När livet började om av Lucy Dillon.

-En tanke är att jag ska läsa några författare som jag kvar att läsa som Håkan Nesser. Känns lite som att jag är sist på bollen..

-Andra böcker som jag vill läsa/lyssna på under sommaren: Hustrun av Meg Wolitzer, Lång väg hem av Eva Dolan, Den sårade pianisten av Maria Ernestam, femte Harry Potter-boken på engelska uppläst av Stephen Fry och A Lesson in Secrets av Jaqueline Winspear…..

Hm, ja, det blir ju några böcker plus alla andra som jag vill läsa. Om alla hinns med är en annan femma, det händer ju också lite annat under semestern/sommaren. 😉

 

8 thoughts on “Tematrio: Sommarläsplaner

Kommentera

