Top Ten Tuesday: Top Favorite 2016 Releases So Far This Year

d3111-toptentuesday2

Tisdag och temat i Top Ten Tuesday är Top Ten Favorite 2016 Releases So Far This Year.  Jag har läst ganska många nya böcker så här långt i år, och trodde att det skulle gå relativt lätt att sätta ihop en topp tio lista. Men det blev en topp fem då det var en del böcker som jag inte riktigt fastnade för så mycket att de hamnar i toppen.        min fantastiska väninna

Min fantastiska väninna av Elena Ferrante

pingvinlektionerna

Pingvinlektionerna av Tom Michell

sommarleken

Sommarleken av Ellen Mattson

familjen jag hade

Familjen jag hade av Bill Clegg

bro bro breja

Bro bro breja av M.J. Arlidge

 

 

 

8 thoughts on “Top Ten Tuesday: Top Favorite 2016 Releases So Far This Year

  1. Pingvinlektionerna är nog på sitt eget sätt en av de bästa böcker jag läst, någonsin. Jag köpte varsin till barnens lärare i sommarpresent, hoppas att de läser boken, den är ju så bra.

Kommentera

