Parfymsamlaren av Kathleen Tessaro

parfymsamlaren kathleen tessaroI Parfymsamlaren av Kathleen Tessaro får Grace Munro veta att hon är arvtagare till Eva d’Orseys förmögenhet. Men vem Eva d’Orsey är det vet inte Grace. Så hon försöker ta reda på det

Jag hade inte läst något av författaren tidigare och blev tipsad om Parfymsamlaren. Eftersom jag tycker det är intressant att läsa lite olika slags böcker/författare så fick den följa med hem från jobbet. Jag hade hört att den skulle vara lättsam och det passade mig bra vid tillfället.

Det är en berättelse där läsaren får följa Grace och Eva i vartannat kapitel, Grace på 1950-talet och Eva på 1920-talet, och det tyckte jag var intressant. Det jag tyckte mest om var också växlingen i tid, det historiska, och miljöerna.

Det var dock något som gjorde att berättelsen inte riktigt grep tag i mig som jag hoppats. Och karaktärerna kändes lite bleka. Men ändå en trevlig och underhållande läsning för stunden. Vilket var precis vad jag behövde.

Betyg 3/5.

 

 

Kommentera

