20 snabba om sommaren

Kul med enkäter som cirkulerar i bloggsfären. Den här kommer från enligt O.

Väljer du …

strut eller bägare? Gillar strut mest men bägare är många gånger enklare.

rosévin eller bubbel? Föredrar cider.

Allsång på Skansen eller Lotta på Liseberg? Har mest sett på Allsång på Skansen på somrarna och även nu i sommar.

hav eller sjö? Tycker om båda men det är något speciellt med hav.

pocket eller e-bok? Pappersböcker ja! Lyssnar emellanåt på e-ljudböcker men läser inte e-böcker.

deckare eller feelgood? Gärna båda, men det blir kanske lite fler deckare.

fotbolls-EM eller OS? I sommar har jag lite till min egen förvåning sett en del fotbollsmatcher. OS har jag tidigare sett lite sporadiskt, få se hur det blir i sommar.

tegelstenar eller tunnisar? Skönt med kortare böcker. Känns som att en hinner läsa lite fler böcker då.

Livet efter dig eller Independence Day 2? Har kommit av mig när det gäller att se på film. Blir mest tv-serier nu.

Zlatan eller Ronaldo? Svårt, men det får bli Zlatan.

sol eller skugga? Skönt när det är varmt.

film eller tv-serie? Blir en del på Netflix, HBO Nordic och vanliga gammelteven.

blåbär eller hallon? Hallon är ok men jag älskar blåbär/blåbärspaj!

Bruce Springsteen eller Håkan Hellström? Jag har inte lyssnat särskilt mycket på någon, men lite mer på Springsteen.

originalpocket eller filmomslag? Helst.

nytt eller gammalt? Läser lite gammalt men det blir mest nytt.

slalomläsning eller en i taget? Har alltid en ljudbok och minst en pappersbok på gång att växla mellan.

Facebook eller Instagram? Finns på Facebook, men inte på instagram.

skratta eller gråta? Det är härligt att läsa böcker som en får skratta till och ibland vill jag bli berörd.

getingar eller myggor? Gillar inte getingar men avskyr myggor – de brukar älska att kalasa på mig.

 

4 thoughts on “20 snabba om sommaren

Kommentera

