Bokbloggsjerka 8 – 11 (med bonusfråga)

Fredag och Annikas jerka har skönt nog en lätt fråga: Vad läser du just nu och vilken bok har du tänkt ta till efter den är utläst?

Jag läser Lesson in Secrets av Jaqueline Winspear (kvällsläsning innan jag somnar) och Hustrun av Meg Wolitzer, som inte blev läst förra månaden som jag tänkt. Och så lyssnar jag på Oanade konsekvenser av Elizabeth George, en tegelsten på över 600 sidor som jag närmar mig slutet av.

oanade konsekvensera lesson in secretshustrun

Sen kan det bli Elva dagar i Berlin av Håkan Nesser (ljudbok), Lång väg hem av Eva Dolan och/eller Med Albert i baksätet av Homer Hickham. Det är några av böckerna som ligger och väntar på att bli lästa. Men det kan också bli andra. Beror lite på humör och lust vilka det blir. 😉

Och så var det Annikas bonusfråga: Jag har blivit med mp3-spelare och eftersom jag inte lyssnar på ljudböcker skulle jag vilja ha tips på podcaster eller annat trevligt man kan lyssna på när man är ute och spatserar i skogen (eller var som helst för den delen).

Kanske sommarpratarna och radioteaterföljetongen kan vara något? En mörderska bland oss (väldigt bra bok!) av Hannah Kent, går just nu som följetong, om du inte har läst den.

39 thoughts on “Bokbloggsjerka 8 – 11 (med bonusfråga)

    • Ja det känns lite så, även om det råkade bli så att jag läser två ”deckare” parallellt vilket jag brukar försöka undvika. Men de är ganska olika så det funkar 🙂

    • Elizabeth George är en av mina favoritförfattare 🙂 roligt att du gillar Eva Dolan, låter lovande. Jag ser fram mot att läsa min första bok av författaren.

  1. Jag tänker att jag varje år ska lyssna på sommarpratarna, men det brukar inte bli av. Radioföljetongen är jag faktiskt nyfiken på, fast jag inte brukar lyssna på böcker. Trevlig helg!

    • Jag är lite likadan. Det händer att jag lyssnar men inte så ofta som jag brukar tänka att jag ska. Oftast blir det så att jag tittar på programmet på SVT där tidigare sommarpratare möts och samtalar. Och sen tänker jag att nu ska jag lyssna på sommarpratarna, men det blir inte riktigt av.

      Jag lyssnar ju mycket på böcker och tycker att Radioföljetongen är en bra grej. En kan ju testa och se om det passar en. 🙂 Tack, detsamma! 🙂

  2. visst är läsningen mycket en humörsak! Hustrun gillade jag. Winspear har jag läst annat av som jag tyckt om. Elizabeth George är aldrig fel. Med Albert i baksätet känner jag inte till

  3. Brukar inte kunna låta bli att läsa Elizabeth Georges böcker och eftersom de oftast är sådana bladvändare skräms man liksom inte av tegelstensformaten, så den här senaste vill man förstås läsa också. Elva dagar i Berlin var lite kul tyckte jag, annorlunda Nesser. 🙂

    • Elizabeth George är en av mina favoritförfattare. Lite väl tjocka böcker senaste tiden, men jag kan inte låta bli att läsa eller som nu lyssna. Gillar hennes sätt att skriva och språket. Den här är lite annorlunda mot de tidigare. Elva dagar i Berlin (om det blir den, har en till bok) blir min första Nesser bok, det har inte blivit av att läsa tidigare, men nu i sommar ska det bli av! 🙂

    • Roligt! En Mörderska bland oss tyckte jag var väldigt spännande, bra och tankeväckande när jag läste den! Hoppas du tycker om den, om du lyssnar. Blir lite nyfiken på vilka två du lyssnat på?

    • Jag har också hört blandade åsikter om den och att den är annorlunda mot annat som Nesser skrivit. Jag har börjat lyssna på den och den är lite speciell. Vet inte riktigt vad jag tycker om den än, men det känns bra att äntligen läsa Nesser. Kändes lite som att jag var sist på bollen 😉 blir inte att höra vad du tyckte om du läser den 🙂

Kommentera

