När livet börjar om av Lucy Dillon

när livet börjar omNär jag funderade över vilka böcker jag ville läsa under sommaren så kände jag att jag bland annat ville läsa feelgood och något av Lucy Dillon. Som jag tidigare läst ett par böcker av och gillat. Och valet föll på När livet börjar om. Och den lyssnade jag på när jag var på resande fot.

Den handlar om vänskap, kärlek, hundar och hotelliv. Och om godhet, hjälpande händer och livsförändringar.

Jag tyckte om När livet börjar om. Det är en fin berättelse, lite förutsägbar och kanske inte en bok som stannar så länge i minnet. Men det är feelgood med hjärta och berättelsen värmde.

När livet börjar om var mycket trivsam feelgood läsning som passade väldigt bra på resan. Mycket bra uppläsning av Anna Maria Käll. Rekommenderas.

Betyg -4/5

Tidigare (innan jag började blogga) böcker som jag läst:

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Hundar, hus och hjärtans längtan

———————————————————————————–

Handling

Libby och Jason hade lämnat London för att ta över ett gammalt familjehotell på landet. Där ska de börja ett nytt liv och förverkliga drömmen om att skaparen tillflyktsort för stressade storstadsmänniskor. Men projektet innebär flera svårigheter än de tänkt sig. Snart börjar Libby undra om det verkligen är den nystart för henne och Jason som hon hoppats på.

En dag inträffar en otäck olycka precis utanför huset. En kvinna blir påkörd och tappar minnet. Och när Libby sträcker ut en hjälpande hand och erbjuder kvinnan att återhämta sig på hotellet sätter det igång en kedja av oväntade och omvälvande händelser.  (baksidestext)

 

 

4 thoughts on “När livet börjar om av Lucy Dillon

  1. Jag har bara läst en enda av Dillon, den med ensamma hjärtan och hemlösa hundar. Den gillade jag så mycket att jag på studs köpte fyra böcker till 🙂

Kommentera

