Bokbloggsjerka 15 – 18 juli

jerkabild

Fredagkväll och Annikas fråga i jerkan: Har du halvt om halvt längtat ihjäl dig efter en bok som till syvende och sist inte alls höll måttet? Vilken i så fall? Eller omvänt, finns det en bok som du var tveksam till men som senare skulle visa sig överträffa alla dina förväntningar?

En bok som jag såg fram mot att läsa, även om jag inte direkt längtat ihjäl mig, var Snökimonon av Mark Henshaw. Men nej den fastnade jag inte alls för. Blev faktiskt lite uttråkad av att läsa den.

När det gäller en bok som jag var tveksam till så var jag det till Expeditionen: min kärlekshistoria av Bea Uusma. Jag drog på läsningen men som tur var läste jag den. Det är en helt fantastisk bok, särskilt den illustrerade utgåvan!

 

14 thoughts on “Bokbloggsjerka 15 – 18 juli

    • Har sett att andra gillat den, och man vet ju inte, smaken är ju olika som tur är, men frågar du mig så finns så mycket annat att läsa. Kul att du också har Uusma som positiv överraskning, det var den verkligen! 🙂

    • Det är härligt när det blir så. Jag tänkte lite: fackbok, nej, det kunde väl inte vara särskilt spännande, bra. Så fel jag hade! Ibland blir en väldigt glad över sånt. 🙂

Kommentera

