Boktolvan – lägesrapport

Så här i juli tänkte jag att det kan vara bra att se över utmaningarna och först ut är Boktolvan. Fem lästa författare (fetmarkade) så här långt är jag ganska nöjd med. Ska jag vara riktigt noga har jag läst sex författare men av Chimamanda Ngozi Adichie har jag inte läst någon bok så jag räknar inte det riktigt fullt ännu.

Kommer det att gå vägen med årets Boktolva? Det känns som möjligt, det är ju liksom några månader kvar av året. 😉

 

Svetlana Aleksijevitj

Boel Bermann

Mikaela Bley

Alan Bradley: Den bittra pajens sötma

Jennifer Clement: En bön för de stulna 

Alice Clark-Platts

Joel Dicker

Pa Jean-Paul Didierlaurent: Mannen som läste högt på 6.27-tåget

Emma Healy

Rachel Joyce

Renee Knight

Ulla-Lena Lundberg

Stuart MacBride

Bodil Malmsten

Agnes Martin-Lugand: Lyckliga människor läser och dricker kaffe

Chimamanda Ngozi Adichie

Carol O’Connell: Ben för ben 

Veronique Olmi

Siri Pettersen

Jenny Rogneby

Elisabeth Strout

Hur går det för dig i Boktolvan?

Kommentera

