Månadens bästa bok (juli 2016)

Månadens bästa bok -Mias utmaning

Det har blivit dags att utse juli månads bästa bok inne hos Mias bokhörna.

Jag läste flera bra böcker i juli och valet stod mellan två. Den ena, Oanade konsekvenser, läste jag i Spänningsutmaningen. Och den tyckte jag mycket om. Men efter att ha smält de två som det stod mellan så utnämner jag Hustrun av Meg Wolitzer till juli månads bästa bok i mångt och mycket för att den är rapp, bitsk, intressant och tankeväckande. Om skrivande, äktenskap, relationer, livet och val. Det är en bok som stannar kvar och dyker upp i tankarna lite då och då.

 

 

hustrun

4 thoughts on “Månadens bästa bok (juli 2016)

  1. Så bra, som sagt. Jag förstår att du valde den till månadens bästa. Som vi diskuterat tidigare, den växer verkligen med tiden, tankar dyker upp om den titt och tätt, på ett väldigt bra sätt.

Kommentera

