Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Det var ett tag sen jag svarade på bokbloggsfrågan hos Barnboksbloggen som denna vecka lyder:

Vad anser du – är bloggen död som fenomen? Har de sociala medierna tagit över eller är det snarare så att de sociala medierna bara är ett komplement till bloggen? Vilka är dina upplevelser och erfarenheter av att vara bokbloggare och att läsa bokbloggar?

Det är nte helt lätt att säga men någonstans tror jag inte att bloggen har gjort sitt. I alla fall så hoppas jag att den kommer att fortleva. Visst har sociala medier påverkat och påverkar bloggandet och vem vet hur det blir i framtiden, men jag tror ändå att bloggandet nte har spelat ut sin roll.

När det gäller sociala medier så är jag inte någon flitig användare privat, men Bokdamen finns på Facebook det har bara inte blivit så mycket mer. Instagram har jag funderat på men inte kommit dithän. Bilder är kul men jag vet inte om det är rätt forum för mig. Men vem vet vad som händer i framtiden. Hur det än blir så hoppas jag att bloggen inte har gjort sitt för det är himla roligt och trevligt att blogga. Särskilt med tanke på alla trevliga bloggare som en möter, olika aktiviteter och liknande.

 

 

 

 

 

10 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga

    • Ja visst är det! Det går nästan inte att förklara med ord hur roligt det är. Vilken tur att en började. Vi får hålla tummar och tår för att bloggen inte ska försvinna. 🙂

  1. Håller med dig! Bloggar är ett sätt att få fördjupa sig i en person eller ett ämne, med längre och välarbetade texter medans sociala medier snarare är korta snabba intryck. Därför tror jag att båda kommer fortsätta finnas, för man vill ha av båda! 🙂

  2. Tror också att bloggandet kommer finnas kvar, sociala medier används ju oftast för att göra reklam och kanske hittar man då nya läsare som annars inte skulle ha upptäckt det man skriver.

  3. Tror absolut inte att bloggandet är på väg bort. Inte på länge än. Man använder sig ofta av de sociala medierna för att göra reklam för sin blogg.

Kommentera

