Top Ten Tuesday: Back To School Freebie

d3111-toptentuesday2

Tisdag och det är dags för Top Ten Tuesdag hos The Broke and the Bookish. Temat är Back To School Freebie — anything ”back to school” related like 10 favorite books I read in school, books I think should be required reading, Required Reading For All Fantasy Fans, required reading for every college freshman, Books to Pair With Classics or Books To Complement A History Lesson, books that would be on my classroom shelf if I were a teacher.

Jag bestämde mig för att lista böcker som i olika omfattning utspelas i skolans värld. En del ganska mycket och andra mindre. Ett tema som inte var fullt så lätt som jag först trodde men det blev i alla fall ett gäng böcker.

Stoner av John Williams

Störst av allt av Malin Persson GIolito

Harry Potter av J.K.Rowling

Engelsforstrilogin av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren

Fjärde riket av Maria Nygren

Kast med liten kniv av Sara Kadefors

A Lesson in Secrets av Jacqueline Winspear

Pingvinlektionerna av Tom Michell

 

2 thoughts on “Top Ten Tuesday: Back To School Freebie

    • Jag vill också läsa mer av Kadefors. Gillar hennes sätt att skriva. Kast med liten kniv var intressant. En av mina favoriter är Borta bäst och Fågelbovägen 32 gillade jag också. 🙂

Kommentera

