Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Veckans fråga hos Barnboksbloggen: Hur ser din läsning av facklitteratur ut? Vilka ämnen läser du helst om när du läser  facklitteratur? Har du några specialintressen som du gärna läser mer om? Eller läser du helst facklitteratur kopplad till ditt yrke även på fritiden? Eller läser du kanske bara skönlitteratur? 

Jag har läst mycket facklitteratur av och till särskilt när jag pluggat. Men det blev nog en slags mättnad och numera blir det lite mer sällan. Det finns många faktaböcker som kan locka men sen blir det liksom inte av – tiden räcker inte riktigt till.

När jag läser facklitteratur brukar det ofta bli historia/idéhistoria och så gillar jag att läsa böcker om djur som är en blandning av fakta och fiktion. Och en del konstböcker blir det bland annat Lars Lerins. Jag läser också lite facklitteratur i jobbet men det blir mest skönlitteratur som det ser ut nu.

 

 

2 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga

  1. Facklitteratur har jag nog faktiskt inte läst sedan universitetet. Av allt som finns att konsumera i lösväg är det den minst lockande genren för mig. Hela dagarna är ju fyllda med fakta, njuter heller av fiktion på min fritid 🙂

Kommentera

