En smakebit på søndag: Den som finner

Veckorna rullar på och det är söndag igen. Idag blir det en tur ut på landet men först tänkte jag dela med mig av en smakbit från boken som jag ska börja på härnäst: Den som finner av Stephen King (ljudboken). Det är den andra fristående delen i Kings trilogi om/med Bill Hodges. Den första Mr Mercedes tyckte jag var bra men jag fastnade inte fullt ut för den och hoppas gilla denna mer. King är ju King och jag vet ju hur bra han kan vara. Smakbiten är från början av boken. Mer information om den finns här.

den-som-finner-king

 

Det fanns män i hans sovrum. De hade på sig skidmasker, en röd, en blå och en kanariegul. Han såg det och försökte intala sig att det bara var en ny dröm. Den ljuva hade glidit över i en mardröm, som de ibland gjorde. Men sen släppte handen hans arm, grep honom i axeln och vräkte ner honom på golvet. Han slog i huvudet och skrek till.

ensmakebitpåsöndagFler smakbitar finns hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten.

33 thoughts on “En smakebit på søndag: Den som finner

    • Jag läste också mycket King då och sen var det ett låååångt uppehåll till för något år sen. Var lite läskigt att återvända till King men det gick bättre än förväntat 😉

  1. Mr Mercedes blev jag inte värst förtjust i, men som du menar är ju King alltid King så kanske man skulle våga sig på denna uppföljare också. Intressant o se vad du tycker sen. 😉 Tack för smakbiten!

    • Jag funderade också över om jag skulle läsa denna, men som sagt King är ju King och den kan ju vara bra mycket bättre än Mr Mercedes…. 😉 Vi får se, men några ord ska jag försöka få till om den sen 🙂

    • Ja om du frågar mig så tycker jag det. 🙂 Jag läste mycket King när jag var yngre och sen blev det ett väldigt långt uppehåll på flera decennier tills för något år sen och jag ångrar inte att jag återvände till kingen 😉

Kommentera

