Spänningsutmaningen (augusti 2016)

I augusti läste respektive lyssnade jag på två böcker i Mias Spänningsutmaning: Lång väg hem av Eva Dolan och Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Björk.

lång väg hem dolan

Lång väg hem var helt ok läsning. Den har lite långsamt tempot och ibland tycker jag om att läsa såna deckare. Lång väg hem har en intressant intrig men det var något som gjorde att den inte fängslade mig lika mycket som jag förväntat mig. Kanske är Döda talar inte ett strå vassare? Jag har tänkt läsa den framöver någon gång och hoppas på det.

det hänger en ängel ensam i skogen

Det hänger en ängel ensam i skogen lyssnade jag på under min augustisemester och den var otäck men spännande. Jag blev dock lite trött på Mia Krugers drickande och viskningar eller om det var tankar som blev ganska tjatigt. Men jag tyckte ändå att den var den var helt ok spänningsmässigt och lagom att lyssna på, på semestern. Och  jag har tänkt ta mig an Ugglan dödar bara om natten så småningom.

 

 

2 thoughts on “Spänningsutmaningen (augusti 2016)

  1. Eva Dolans böcker har jag läst båda två och jag gillade dem nog ungefär lika mycket. Det hänger en ängel ensam i skogen har jag i hyllan och den blir väl läst någon gång 🙂

    • Ok, det ska bli intressant att läsa den andra Dolan boken så småningom och se vad jag tycker om 😉 kul att Björk boken i hyllan, förr eller senare blir den nog läst 🙂

Kommentera

