En smakebit på söndag

Söndag och ssom vanligt kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses. Jag brukar inte bjuda på smakbitar ur samma bok särskilt ofta. Men jag håller fortfarande på med två böcker som jag haft med tidigare och idag blir det en till smakbit från Den som finner av Stephen King som jag lyssnar på.

den-som-finner-king

 

Morris försökte minnas och kunde inte. Han mindes regnet, ponchon, ficklampan som lyste på trädrötterna. Han mindes hackan. Han trodde sig minnas att han velat höra snabb musik på hög volym och att han pratat med biträdet på … matbutik, men sen bara mörker.

ensmakebitpåsöndag

Fler smakbitar finns hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten.

 

24 thoughts on “En smakebit på söndag

    • Stämmer att detta är den andra delen. Jag var också lite fundersam om jag skulle läsa denna, fastnade inte riktigt för den första. Men jag bestämde mig till sist för att göra det, som tur var, för denna gillar jag mycket mer, i alla fall så här långt (nästan halvvägs in) 😉

Kommentera

