Top Ten Tuesday: Höstens TBR lista

d3111-toptentuesday2

Dagens tema hos The Broke and the Bookish är Books On My Fall TBR List. Så här blir min lista över några av de böcker som jag hoppas läsa under hösten:

-En nästan sann historia av Mattias Edvardsson

-Stora små lögner av Liane Moriarty

-Nortons filosofiska memoarer av Håkan Nesser

-Offline av Anne Holt

-Hennes nya namn av Elena Ferrante

-Den gröna vägen av Anne Enright

-The Prince of Mist av Carlos Ruiz Zafon

-Harry Potter and The order of The Phoenix av J.K. Rowling

-Välkommen till Amerika av Linda Boström Knausgård

-Levande och döda i Winsford av Håkan Nesser

6 thoughts on “Top Ten Tuesday: Höstens TBR lista

  1. Bra lista det där! Levande och döda… löste jag som följetong i SvD förut. Gillade den. Ska bli kul att höra vad du tycker om den andra Nesser, den är okänd för mig.

    Och ja, Zafón! 👍

    • Låter lovande med Levande och döda. Jag har lyssnat på två böcker av Nesser nu och gillat båda även om Elva dagar i Berlin kändes lite crazy 😉 Den andra Nesser boken är ganska ny, ska bli intressant att läsa.

      Och ja Zafon, det börjar bli dags känns det som. 🙂

Kommentera

