En smakebit på søndag: Femton hundar

Söndag igen och som vanligt kan en dela med sig en av smakbit ur boken som läses hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten. En av böckerna som jag läser är Femton hundar av André Alexis.  Min smakbit kommer från sidan 15. Mer information om boken finns här.

femton-hundar

En svart pudel som hette Manjoun skällde lågt. Han stod stilla som om han betraktade Rosie som var i buren mitt emot. Men faktum var att Manjoun funderade på låset till Rosies bur: en skjutregel med en avlång ögla i änden. Den långa öglan satt fast mellan två metallbitar, vilket höll regeln på plats och burdörren låst. Den var enkel, elegant och effektiv. Men för att öppna buren behövde man bara lyfta öglan och skjuta regeln åt sidan.

ensmakebitpåsöndag

Fler smakbitar finns här.

30 thoughts on “En smakebit på søndag: Femton hundar

  1. Den boken har jag tittat på och funderat på att läsa, kul att se att du läser den 🙂 Jag skall hålla utkik efter vad du tyckte om den sedan. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag!

    • Kul att du har tittat på den och funderat på att läsa den. Jag slalomläser och hoppar mellan olika böcker just nu och har inte kommit så långt i den, men några ord hoppas jag få till om den sen. 😉

Kommentera

