Veckans bokbloggsfråga

Veckans-bokbloggsfraga-Barnboksbloggen

Frågan hos Barnboksbloggen denna vecka: Hur ser din familj och dina vänner på ditt bloggande och läsande? Är de nyfikna, stöttande och glada för ditt intresse eller tycker de att det tar alldeles för mycket tid och energi? Hur bemöter du detta i så fall? Ser du själv till att prioritera ditt intresse även om omgivningen inte är stöttande?

Det är inte många av mina vänner som känner till bloggen, typ en gör det. Och så känner min mamma till den. Jag vet att de tycker att det är kul att jag bloggar och kanske besöker de den ibland. 😉 Jag lägger en del tid på böcker och läsning men jag jobbar ju också med böcker och det är ett stort intresse rent privat, så det går lite in i varandra. Men så vitt jag vet så är det ingen som tycker att jag lägger för mycket tid på mitt jobb och mitt intresse. 😉

,

 

 

8 thoughts on “Veckans bokbloggsfråga

    • Nej det tycker jag inte att det blir, jag har jobbat med många olika saker och nu när jag jobbar med mitt stora intresse så känner jag mig för det mesta lite som en lyckost 😉

    • Nej dåligt samvete ska en inte ha 🙂 Jag kollar mycket mindre på tv numera, en del tv-serier blir det, men jag lägger mer tid på läsning i det stora hela och det känns bra 🙂

  1. Önskedröm att få jobba med sitt stora intresse. Själv jobbar jag inom telekom, en branch jag inte är så intresserad av generellt men det är ändå ett slags drömjobb pga chef o kollegor.

    • Ja, jag känner mig lite som en lyckost. Jag sadlade ju om lite på ”äldre” dagar efter att ha jobbat inom många olika branscher, tänkte nu eller aldrig och det har jag inte ångrat en sekund. Men det är precis som du säger att jobb kan vara drömjobb på så många olika sätt, pga chefer och kolleger och så. Det är guld värt att ha bra chef och kollegor!

Kommentera

