Top Ten Tuesday: Nya lästa författare 2016

d3111-toptentuesday2

Det var ett tag sen jag körde Top Ten Tuesday hos The Broke and the Bookish. Dagen tema: Top Ten New-To-Me Authors I Read For The First Time in 2016.

Jag har läst många, för mig, nya författare under året och här kommer tio som jag gillat lite extra (lästa böcker i parentes). Utan inbördes ordning.

Sun-Mi Hwang (Hönan som drömde om att flyga)

Tom Michell (Pingvinlektionerna)

Håkan Nesser (Elva dagar i Berlin, Eugen Kallmanns ögon, Nortons filosofiska memoarer)

Malin Persson Giolito (Störst av allt)

Elena Ferrante (Min fantastiska väninna, Hennes nya namn)

Mikael Lindnord (Arthur: Gatuhunden som lämnade djungeln och hittade hem)

Mattias Edvardsson (En nästan sann historia)

Fiona Barton (Änkan)

Meg Wolitzer (Hustrun)

Ellen Mattsson (Sommarleken)

 

 

4 thoughts on “Top Ten Tuesday: Nya lästa författare 2016

    • Ja det är nog den bästa saken med att pendla. Tycker också att Håkan Nessers böcker passar bra som ljudböcker. Jag kan sakna att jag inte hinner läsa eller lyssna så mycket sen jag fick närmare men samtidigt känns det lyxigt och skönt att ha nära…

Kommentera

