En smakebit på søndag: Tennison

ad5ff-6473057481_ce462009e6_oSöndag igen, och tredje advent, och som vanligt kan en dela med sig av en smakbit ur boken som läses hos Mari och bloggen Flukten fra virkeligheten. Jag har jobbat sex dagar på raken och det är extra skönt med söndag. Som vanligt håller jag på med flera böcker bland annat Flickorna av Emma Cline men smakbiten kommer från Tennison av Lynda La Plante som jag nyligen påbörjat. Det var länge sen jag läste något av Lynda La Plante och jag gillade kriminalserierna Brottet och straffet och I mördarens spår mycket. I Tennison är karaktären Jane Tennison från I mördarens spår  tillbaka, det är 70-tal och hennes första fall som nyutexamierad polis.  Mer info om boken finns här. Smakbiten kommer från s.17.

tennison

tennison-text1Trevlig söndag!

20 thoughts on “En smakebit på søndag: Tennison

  1. Tack för smakbiten! Okänd bok för mig, men Emma Clines Flickorna läses nu, eller ja… försöker läsa, går lite trögt, omotiverad för den sortens bok för tillfället.

    • Den är ganska ny, en bladvändare så här långt (ca 90 sidor in). Flickorna har jag läst ungefär lika mycket av, tycker den är ganska intressant men Tennison drar lite mer just nu 😉

  2. Jeg har også jobbet seks dager denne uken og det var fantastisk med søndag! Det er så deilig å ha en dag der man kan gjøre hva man vil etter å ha stått på jobb så lenge 🙂 Ha en riktig fin tredje søndag i advent!

Kommentera

