Top Ten Tuesday: Böcker som jag ser fram mot första halvan av 2017

d3111-toptentuesday2

I dagens Top Ten Tuesday är temat Top Ten Books I’m Looking Forward To For The First Half Of 2017.

Här kommer tio av vårens böcker som jag är lite extra nyfiken på:

-Svart vatten av Louise Doughty. Blev inte så jätteförtjust i ”Kvinna inför rätta” men den här lockar desto mer.

-Ditt liv och mitt av Majgull Axelsson. En författare som jag gärna läser mer av.

-Nötskal av Ian McEwan. McEwan kan vara lite ojämn men jag har gillat flera.

-Törst av Joe Nesbö. Förklaring känns ganska onödig.

-Italienska nätter av Katherine Webb. En författare som jag vill läsa mer av.

-Hetta av Jane Harper. Australiensk deckare låter spännande.

-Med dig vågar jag allt av Anna Lihammer och Ted Hesselbom. Spännande duo.

-Någonstans brister himlen av Erika Olofsson Liljedahl. Låter som en väldigt spännande debutroman.

-Den som stannar, den som går av Elena Ferrante. Den utkommer i slutet av detta år men jag fubbar lite här då den nog inte kommer att bli läst förrän nästa år.

-The good people av Hannah Kent. Vad jag längtat efter att författaren till En mörderska bland oss ska komma med en ny bok, och äntligen är det på g!

6 thoughts on “Top Ten Tuesday: Böcker som jag ser fram mot första halvan av 2017

Kommentera

