Nortons filosofiska memoarer av Håkan Nesser

Nortons filosofiska memoarer

Förra månaden läste jag min tredje bok av Håkan Nesser: Nortons filosofiska memoarer. Som läsare möter en Nortons funderingar (han är filosof och hund) och perspektiv på resor, och hur man på bästa sätt njuter av livet. Och så hans tankar om livet med tvåbenta varelser.

Jag har inte hund själv, men brukar säga att om inte före så när jag blir pensionär….Hur det blir med den saken återstår att se men jag läser gärna böcker om/med hundar (och andra djur). Och när Nortons filosofiska memoarer kom kändes det som en bok för mig. Och ja det stämde helt och fullt. Det är en charmig, humoristisk och kärleksfylld bok där Håkan Nesser låter Norton komma till ”tals” med funderingar över livet, matte och husse och om mötet med en man på en hed i England för att nämna några. Håkan Nesser har ett språk och sätt att skriva som är väldigt tilltalande. Det här är inget mindre än en liten pärla på 90 sidor med fina illustrationer av Karin Hagen. Rekommenderas!

Betyg 4/5

Andra lästa böcker av Håkan Nesser:

Elva dagar i Berlin

Eugen Kallmanns ögon

 

 

6 thoughts on “Nortons filosofiska memoarer av Håkan Nesser

    • Kul, ser fram mot att höra vad du tyckte sen. Uppehåll sen låter klokt, finns ju en risk att det kan bli lite mycket. Jag pausar också från Nesser ett tag nu, i alla fall till i början av nästa år någon gång 😉

Kommentera

