20 snabba inför jul och nyår

Snart är det jul och nytt år och enligt O har satt ihop en enkät som cirkulerar i bloggsfären och jag passar på att besvara den:

Julafton eller nyårsafton? Det är lite mer mysfaktor över julafton än nyårsafton.

Glögg eller julmust? Jag dricker båda men det blir mer julmust.

Amaryllis eller hyacint? Hyacinter är också fina men alldeles för stark doft.

Sill eller skinka? Ingetdera, jag är vegetarian.

Snö eller regn? Mysigare med snö till jul.

Lussekatter eller pepparkakor? Jag gillar båda och kan (vill) inte välja.

En i taget eller slalomläsning? Har nästan alltid minst två böcker som jag varvar mellan.

Film eller tv-serie? Det blir inte så mycket film däremot en hel del tv-serier.

Gina Dirawi eller Sanna Nielsen? Gillar Gina men om jag måste välja så blir det Sanna.

Kalle Anka eller Karl Bertil? Har sett otaliga gånger på båda men det blir nog Kalle Anka lite oftare.

Tomten eller Grinchen? Finns bara ett val när det handlar om jul.

morgonpigg eller nattuggla? Kanske att ta i och säga att jag är en nattuggla men jag är i alla fall lite mer av en kvällsmänniska.

hundöra eller bokmärke? Jag är inte så förtjust i hundöron i böcker.

Soffan eller sängen? Jag läser oftast i en fåtölj men det blir en del sängläsning innan jag somnar.

Tegelstenar eller tunnisar? Läser en och annan tegelsten men föredrar böcker under 300 sidor.

Leonard Cohen eller Bob Dylan? Lyssnat mer på Leonard Cohen.

Fröken Frimans krig eller Ivanhoe? Ser fram mot tredje säsongen av Fröken Frimans krig.

Ingvar Oldsberg eller Lasse Kronér? Lasse Kronér men någon uppesittarkväll blir det inte.

Så mycket bättre eller Stjärnorna på slottet? Har inte sett något av programmen.

Sven -Bertil Taube eller Kent? Känner inte till Kent så mycket så det blir Taube.

2 thoughts on “20 snabba inför jul och nyår

Kommentera

