Vad läser ni i jul?

julbild-fran-johannas-deckarhorna

 Johannas Deckarhörna kör rundfråga a la bokbloggsjerkan-style:   hur ska ni fira/tillbringa julen 2016? Och vilka böcker planerar ni att läsa i helgen?

Kul initiativ, har saknat/saknar bokbloggsjerkan med alla möjliga och ”omöjliga” frågor.

Det blir en lugn julhelg med god mat, julgodis, avkoppling, tv-tittande, läsning. Sen ska jag jobba i mellandagarna men jag ska inte klaga, har varit och är ledig nu innan jul och det är skööönt!;) När det gäller läsningen så håller jag på med Barn 44 av Tom Rob Smith och så lyssnar jag på Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe. Sen får jag se vad det blir, kanske någon av dessa:

daisy-i-kedjor dar-gryningen-drojer loftet morden-pa-mangle-street

 

Passar på att önska er alla en riktigt skön julhelg!

6 thoughts on “Vad läser ni i jul?

    • Låter lovande! Det har varit/är riktigt skönt, varit på flera julkonserter, ätit gott på restaurang och njutit av att vara ledig och lite förberedelser har det blivit … God jul! 🙂

  1. Det låter som en mysig jul 🙂 Jag ser inte så mycket på teve normalt sett, jag följer några enstaka program i veckan, men under julen är det skönt att bara slötitta på underhållningsprogram, som Stjärnorna på slottet. I år är Lia Boysen med, henne är jag nyfiken på att veta mer om, hon har gjort en del oförglömliga roller där jag fortfarande kan se hennes blick framför mig, som i De drabbade från 2003. Men jag hoppas läsa en hel del också, under december har jag bara läst en enda bok. Ha en fin jul!

    • Ja den blir nog mysig,lite snö hade varit trevligt, men det verkar bli en grön jul. Jag brukar inte se så mycket på vanliga tv-program, blir mest tv-serier vanligtvis, men i jul blir det nog att se lite andra program också. Stjärnorna på slottet har jag inte sett, få se hur det blir med det i jul. De drabbade blir jag lite osäker på om jag sett, serien låter bekant… Tack! Önskar detsamma! 🙂

Kommentera

