Bokåret 2016

book-1112467_1280

En bit in på det nya året har det blivit dags att göra en sammanfattning över 2016 års läsning och utmaningar.

Jag läste 67 böcker (varav 1 novell och 17 ljudböcker).

Jag läste en hel del nya författare under året. 34. Ett par av författarna läste jag också mer än en bok av: Elena Ferrante och Håkan Nesser. Jag började också med Temaläsning Håkan Nesser böcker. Jag läste 3 böcker av Nesser förra året och fortsätter med temaläsningen under 2017.

Som sagt många nya författare men inte mer än 6 av Boktolvans. Det blev således inte tredje gången gillt 2016…..

Jag läste två engelska böcker i min utmaning Böcker på engelskaA Lesson In Secrets av Jacqueline Winspear och The Prince of Mist av Carlos Ruiz Zafon. Målet är att läsa minst fem och det gick sisådär men det kunde ha blivit färre ändå.

Sen hoppade jag också på Lyrans Jorden Runt V utmaning men det var under en hektisk period och det blev inte så många böcker lästa, men de finns ju kvar till en annan gång….Och förra året deltog jag också i Mias Spänningsutmaning och Månadens bästa bok. Roliga aktiviteter som känts lite lättare då jag läser en hel del spänning. Månadens bästa bok har varit lite klurigare då jag läst så många bra böcker.

Den utmaning som det gick bäst med var Kaosutmaningen. Det verkar helt enkelt som att lite kaos i tillvaron är min melodi. Resultat: 26/35.

Några av de bästa böckerna som jag läste förra året nedan:

hennes-nya-namn tennison arthur-gatuhunden-som-lamnade-djungeln eugen kallmanns ögon honan-som-dromde-om-att-flyga störst av allt offline-holt pingvinlektionerna Vi Kim Thuy barn-44den perfekte vännen jonas karlssonden-som-glommer-bild

 

Hoppas att det blir ett bra (läs)år 2017!

 

6 thoughts on “Bokåret 2016

  1. Du verkar haft ett fint läsår! Flera av dina titlar hör till mina favoriter med =) För 2016 så skrev jag upp Pingvinlektionerna, finns även några på din lista såsom Störst av allt som jag gärna vill läsa.

    • Ja jag känner mig nöjd med läsåret även om allt inte gick vägen på utmaningsfronten. Men många bra böcker lästa och så.
      Kul att höra att vi har gemensamma favoriter. Pingvinlektionerna är ju väldigt bra! 🙂
      Hoppas du gillar Störst av allt när det är dags!

Kommentera

