Top Ten Tuesday: Böcker från 2016 jag tänkt läsa men inte hann med

d3111-toptentuesday2

Temat i dagens Top Ten Tuesday är Top Ten 2016 Releases I Meant to Read but didnt get to (but TOTALLY plan to).

Det finns ju hur många som helst känns det som. Det blir ett urval av böcker. Några av dem ligger i en läshög nära mig och väntar på sin tur.

Daisy in chains av Sharon Bolton

Där gryningen dröjer av Anne Lihammer

Björnstad av Fredrik Backman

Sista vakten av Stephen King

Kall, kall jord av Adrian McKinty

Sanningen om Alice av Katherine Webb

Alla hjältar blir förlåtna av Chris Cleave

De polyglotta älskarna av Lina Wolff

1947 av Elisabeth Åsbrink

De försvunna böckernas bibliotek av Kristoffer Leandoer

 

 

8 thoughts on “Top Ten Tuesday: Böcker från 2016 jag tänkt läsa men inte hann med

  1. De polygotta älskarna är reserverad på biblioteket men det är kö. En bok jag ”måste” läsa för kursen, så lite kul att höra att tantaugusta gillade den. Får se om hon och jag har samma smak 🙂

    • Spännande att ni har den som kurslitteratur. Ska bli intressant att höra om du och tantaugusta har samma smak. 😉 Jag är väldigt nyfiken på den och det ska bli spännande att läsa den efter tantaugustas ord och en kollegas, hen var också lite tveksam inledningsvis men tyckte sen mycket om den. Få se vad jag tycker sen…. 😉

Kommentera

