Böcker på engelska 2017 utmaning

Det här är en utmaning som jag kört sen jag började blogga och jag tänkte fortsätta med den i år. Det känns helt enkelt som att jag behöver en morot och den här utmaningen har fått igång mitt läsande på engelska igen. Tanken är att jag ska läsa eller lyssna på minst 5 böcker på engelska.Vilka det blir beror på lust och humör men kanske blir en av dem den nionde delen om Maisie Dobbs av Jacqueline Winspear.

elegy-for-eddieLäser ni mycket böcker på engelska?

8 thoughts on “Böcker på engelska 2017 utmaning

  1. Relativt mycket. Jag gjorde en snabbkoll genom läshistoriken och ungefär 1/3 är engelskspråkig litteratur. Ett undantagsår var 2015 för då hade jag som mål att läsa mer på svenska och det gav ett rätt tydligt utslag i statistiken, färre än tio böcker på engelska det året.

    • Inte dumt att läsa på engelska! Jag läste mycket på engelska när jag var yngre och en hel del från USA men numera läser jag inte fullt så mycket från USA. Jag vill gärna läsa minst fem böcker på engelska så att jag håller igång det hela, få se om jag kan få till det i år 😉

  2. Så bra att läsa på engelska! Jag försöker också göra det då och då. Känns alltid lite motigt i början men sen lossnar det, tycker jag. Nästa bok på engelska som jag tar tag i blir nog sista delen av Ferrante. Orkar helt enkelt inte vänta på att den ska komma på svenska. 🙂 //Petra, Bonniers Bokklubbar

    • Det är något speciellt med att läsa på engelska. Och en grej som jag vill försöka hålla vid liv. Och som du säger så orkar en ju inte alltid vänta på att böcker ska översättas…. 😉 och en del böcker som jag vill läsa översätts inte så det blir att läsa på engelska. 🙂

Kommentera

